איך מתבצע תהליך של קידום אתרים – SEO ?
5 שלבים
עולם קידום אתרים SEO הוא תורה שלמה שיש לדעת וללמוד על מנת לצלוח בצורה הטובה ביותר. ישנם רבים החושבים שמדובר בפעולות שקל מאוד ליישם וחסמי הכניסה אליו נמוכים במיוחד . מסיבה זו קיים קושי להסביר לבעלי האתרים למה הם זקוקים לשירותי SEO מקצועיים ע"י מומחי SEO , ומצד שני , חלק גדול מהאנשים מנסים לקדם את האתר שלהם בעצמם או לבצעה בפעולות חלקיות לקידום האתר ולפעמים אפילו עלולים לגרום לבעיות / נזקים שיהיה קשה לשפר בהמשך. על מנת להביא את האתר לקידום המקסימלי ביותר יש להתייחס לחמשת השלבים הנ"ל ולבצעם בצורה הכי טובה ע"י אנשי המקצוע הכי חזקים בתחום.
מתחילים בביצוע מחקר על מילות מפתח
כל תהליך של קידום אתרים חייב להתחיל בראש ובראשונה במחקר מילות המפתח הרלוונטיות לעסק שלך . אומנם זה נשמע כמו עבודה קשה ומיותרת אך זהו לב ליבו של כל האתר ועל זה מתבססת כל ההצלחה והתפוקה מהאתר.
"מחקר מילות מפתח" – זוהי רשימה של כמה עשרות – לפעמים גם מאות – מילים וביטויים אשר מתווים את האסטרטגיה של הקידום מול google.
תהליך של קידום אתרים אורגני לא מוגבל למחקר בלבד ובפועל עוד המון ביטויים יתקדמו במקביל כחלק מהתהליך. מטרתם העיקרית של מחקר המילים היא לעזור להתמקד ולמדוד התקדמות במונחים ספציפיים .
מה שחשוב בסופו של דבר כדי לאמוד את הצלחת הפרויקט :
- כמות הכניסות הרלוונטיות לאתר.
- כמות הלידים (פניות) ומכירות שמגיעות מהאתר.
- אסטרטגיה
על מנת לבצע קידום אתר בצורה מקצועית חייבים לתכנן אסטרטגיה נכונה בתחילת התהליך.
המטרה היא ליצור מיפוי של הפרויקט ולתכנן את המהלכים שיביאו לקידום האפקטיבי ביותר למשל:
- איזה עמודים דורשים אופטימיזציה? (לרוב נדרש לעשות בהכל)
- כיצד עושים סדר עדיפויות על העבודה באתר? (נצרך בעיקר באתרים גדולים של מאות ואלפי עמודים)
- מהן הפעולות העיקריות שיש לבצע אשר יביאו את האפקט הטוב ביותר בזמן הקצר ביותר?
- איך מבצעים חלוקה של הקישורים החיצוניים לאתר ועוד..
- אופטימיזציה לעמודי האתר
אופטימיזציה לאתר זהו שלב שקורה במקביל לבניית האתר לאורך כל התהליך כל הזמן . המטרה היא לקדם ולהעלות את הרמה והאיכות של האתר מכל הבחינות – קישורים , מהירות , תשתית טכנית , תוכן חווית משתמש ועוד… זהו תהליך אינסופי!
חשוב תמיד לזכור שגם המתחרים של העסק שלכם עושה בדיוק את אותו תהליך ולכן חשוב כל הזמן לשפר ולחזק את הקיים – לשמור על רמת קידום גבוהה על מנת לא להפסיד את מיקומכם ב- google ואת כמות הכניסות לאתר.
- קישורים חיצוניים
קישורים הם ההמלצות על האתר שלכם , זהו אחד הגורמים החשובים ביותר בעולם ה- SEO . בדומה לאופטימיזציה – יש לעשות ולקדם כל הזמן. כמעט בלתי אפשרי לקדם אתר ולשמור על רמה גבוהה בלי קישורים חיצוניים במיוחד בעסקים עם תחרות גבוהה.
אחד החידושים שגוגל הביאו עימם בעולם החיפוש , הם התחשבות בקישורים כגורם משמעותי בדירוג אתרים – ככל שאתר יקבל יותר אזכורים וקישורים מאתרים אחרים כך תדורג מידת הפופולריות שלו ואוטומטית יעלה מיקומו בתוצאות החיפוש בגוגל.
- בקרה ושיפורים
זהו שלב שיש לעשות במשך כל חיי פרויקט של קידום האתר ב google !
בקרה ושיפורים זה אומר = להיות במעקב אחרי ההתקדמות, למדוד המרות, לשפר יחס המרה, טקסטים וכל דבר שצריך על מנת שהאתר יתקדם בצורה אופטימלית. לחפור באנליטיקס ובסרץ' קונסול של google וגם בכלים נוספים על מנת למקסם את התהליך.